mai 14, 2021

Gânduri de rămas-bun

Maria Cojocaru 

Nu mai știu ce am simțit după ce am citit cartea ”Arta conversației”, dar îmi amintesc că o tot răsfoiam, notam citate, o îndrăgeam și mă bucuram sau mă întristam de suferințele Sînzianei… și când auzeam că doamna Ileana Vulpescu a scris altă carte, alergam neobosită până când o aveam… și același ritual… trăire, citate, asemănare cu situații trăite de mine… așa am simțit de fiecare dată… alături de inegalabila noastră doamnă! Mă impresiona prin omenie și judecată dreaptă, prin viața tuturor presărată neapărat… cu înțelepciunea părinților, bunicilor… ori numai un om bun, cald, omenos, dar care nu se abate de la principiile sănătoase de viață și cu fermitate și într-un fel propriu ți le transmite subtil, delicat și te pune pe gânduri… transmite așa! Un om frumos la chip și suflet, tonic, înțelept, cu umor care te făcea să vezi totul minunat... repet... un OM de la care am învățat să iau și să iubesc oamenii așa cum sunt! Când vorbea de toți și de toate... ai fi ascultat-o uitând de timp pentru că era omul înțelept, calm, bun... care învăluia zbuciumul sufletesc în puterea de a merge mai departe, judecându-te întâi… pe tine! Cu ironii fine, zâmbea amar, dar transmitea aceeași liniște… și o lecție de viață izvorâtă din demnitatea cu care și-a trăit durerea și suferința! Cumplit... trist... fără cuvinte! Aș fi putut să scriu mult și frumos pentru tot ce a fost și ne-a dăruit doamna Ileana Vulpescu, pentru modestia și noblețea sufletului său, pentru profesionalismul și seriozitatea vizibilă, dar lacrimile mi se înnoadă în ochi și suflet și nu găsesc cuvinte alese pentru Omul atât de talentat și discret!

Un chip frumos,dar resemnat, O demnitate… de urmat! Cu dăruire și inimă mare Ne-a dăruit ”povești nemuritoare”! Cu dragoste și cu recunoștință Noi vă purtăm în inimi cu credință… De ce? Pentu că ați avut un suflet mare Ce-a dăruit crâmpei de viața, cu drag, la fiecare!

Vă respectăm... Vă prețuim Și veșnic noi vă pomenim!

Dumnezeu să-o ierte și să-o odihnească pe Doamna sufletului nostru, Ileana Vulpescu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu