mai 13, 2021

Despărțirea de viață – cel mai greu examen

 Mihaela Aionesei 

Eu cred în destin și cred că toate lucrurile sunt predestinate. Eu cred în destin! Și cred că te mână acolo unde ți-a fost scris să ajungi.

Ileana Vulpescu (21 mai 1932 -12 mai 2021).


Aseară am aflat cu tristețe că marea doamnă care ne-a învățat „Arta conversației” –scriitoarea Ileana Vulpescu a plecat la cer la fel de simplu și de discret cum a trăit.
Un om de mare caracter: blând, sincer, iubitor și generos cu generația tânără de poeți pe care a încurajat-o să scrie și să iubească viața cu tot tumultul ei.
De o simplitate și o modestie care dezarmau. Un vulcan domol care și-a ținut energia în frâu, lăsând în afară doar strălucirea cuvintelor diamant cu care ne-a învăluit pe toți. Un suflet fragil, dar demn. Cu o inteligență sclipitoare. O înțelepciune caracteristică celor care îndelung au meditat, suferind în taină. Fără surâs. Fără priviri sclipitoare. O fire împăienjenită de tristețe. Un munte de lumină năruit de resemnare sub rochia neagră ca ziua de ieri. Ileana Vulpescu – aproape o icoană... astăzi plecată să atingă ”Infinitul Iubirii” în cer.
Așa am văzut-o eu, așa am simțit-o eu într-un Mai 2013 la Biblioteca Națională din București, la lansarea antologiei bilingve „Infinitul Iubirii” - un proiect inițiat și coordonat de poeta Elisabeta Gîlcescu, din care am avut șansa și marea bucurie să fac parte. N-am avut curaj să o îmbrățișez. Brațele mi-au rămas în aer și azi, ca și atunci. Între noi și-a făcut loc prea târziul...
Rămân în urmă ca o candelă – chipul ei luminos și cuvintele din care fiecare avem ceva bun de învățat. Dumnezeu s-o odihnească și s-o primească în ceata îngerilor drepți și buni.
Las un link către „Destinul meu a fost Romulus Vulpescu” - un interviu de excepție despre Marea dragoste acordat de doamna inimilor Ileana Vulpescu, revistei „Tango”, din care selectez doar două răspunsuri în speranța că interviul va capta atenția domniilor voastre. https://revistatango.ro/ileana-vulpescu-destinul-meu-a...
Să fim Iubire atât cât ne e dat să fim. Atât rămâne în urma noastră.
”*Marea Dragoste / RevistaTango.ro: Atunci când trăiești o Mare Iubire, e adevărat că renunți la tine? Că ajungi să-l iubești pe celălalt mai mult decât pe tine?
Ileana Vulpescu :Renunți la foarte multe din personalitatea ta. Dacă vrei să păstrezi relația și, mai ales, dacă iubești pe cineva mai mult decât pe tine e foarte important să ai capacitatea aceasta de dăruire. E important… dacă poți să-l iubești pe altul mai mult decât pe tine! Și acest lucru este valabil în toate relațiile umane. Este valabil, în primul rând, față de copiii tăi, față de partenerul tău de viață și chiar și într-o relație de prietenie. Trebuie să vezi ceea ce este bun acolo și dacă ceea ce este bun cântărește mai mult decât ceea ce este rău, hotărăști dacă e da sau ba. Dacă-ți pui în gând neapărat să schimbi pe cineva, ai greșit total! Câtă putere de iertare ai în tine. Asta contează foarte mult! Trebuie, întâi, să te apreciezi pe tine, să vezi câte defecte ai și să ți le cântărești cu miligramul. Să vezi că nu ești perfect, să vezi ceea ce ar trebui să suporte ceilalți de la tine. Și, în felul acesta, ajungi mult mai concesiv față de ceilalți. Judecata aceasta justă față de tine însuți este cel mai important lucru!
……...
*Marea Dragoste / RevistaTango.ro: Ar trebui să ne temem de iubire, atunci când este prea puternică?
Ileana Vulpescu : Nu! Nu trebuie să ne temem de nimic firesc în viață. Nu trebuie să încercăm să ne vaccinăm împotriva vieții, nici împotriva sentimentelor, nici măcar împotriva evenimentelor. Lucrurile trebuie să meargă firesc. Nu folosește să te împotrivești la ceea ce este firesc.” (Interviu de Eveline Păuna, 18 februarie 2016)
Mihaela Aionesei, 13 Mai 2021, Târgu Secuiesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu