aprilie 10, 2016

Școala Altfel


Ileana Vulpescu: „Trebuie să recunoaștem că școala este primul element de cultură într- o nație. Cu cît ai mai mulți alfabetizați, mai mulți dornici să citească, cu atît mai mult vrei pentru țara ta. Totul este să dorești să faci un învățămînt sănătos în care să ai o considerație pentru corpul didactic. Spun asta pentru că cineva care îți face curățenie cîștigă mult mai mult decît cîștigă un profesor. Baza acestei societăți este tocmai învățamîntul. Este ceea ce aș face eu. Ce vrei să faci cu niște oameni neinstruiți decît o piftie acolo, să creadă toate minciunile, toate prostiile, să se antreneze în toate tâmpeniile. Ce poate fi mai ușor de manipulat decît prostia adevărată? Dacă omul habar nu are pe ce pămînt trăiește e dispus să-l creadă pe ăla care țipă mai tare. Este incapabil să deosebească minciuna de adevăr”
[...]
Nu-mi aduc aminte decît de respectul faţă de profesori. Niciodată un elev nu şi-ar fi permis o obrăznicie. Ortografia pe care o am astăzi am avut-o de cînd am ieşit de la patru clase primare. Aşa de bună era învăţătoarea. Mie mi-a plăcut să învăţ. Îmi place şi astăzi să învăţ. Lîngă mine am o expoziţie de dicţionare şi de enciclopedii. Nu sînt sigură de o dată, de o noţiune, de un cuvînt mă duc şi caut acolo. Nu este nici o ruşine să nu ştii, ruşinea este să nu vrei să afli. Nu consider că la vîrsta asta «fragedă», şi fiind şi redactor la două dicţionare, le ştiu pe toate. Vreau să-mi împrospătez cunoştinţele chiar dacă le am”.


http://m.evz.ro/ileana-vulpescu-nu-este-rusine-sa-nu-stii-ci-sa-nu-vrei-sa-afli.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu