iunie 03, 2021

Aud un strigăt

 ... ca un rău de pomenire

 

S-a stins, încet-încet,

fără să fi băgat cineva de seamă

secunda împinsă de întâmplare.

 

s-a stins, când n-avea încotro,

și setea aceea de mister,

de adevăr.

 

s-a stins, cum nimic n-a fost,

să deschidă iar inimi 

gata să plângă,

să râdă,

să plângă.

 

Eli Gîlcescu

Un comentariu:

  1. Pentru că m-au înconjurat
    ... vrăjmașii mei m-au grăit de rău zicând: „Când va muri și va pieri numele lui?“
    Iar de venea cineva să mă vadă, minciuni grăia; inima lui aduna fărădelege sieşi, ieşea afară şi grăia.
    Împreună împotriva mea şopteau toţi vrăjmaşii mei; împotriva mea gândeau de mine rele.
    Cuvânt nelegiuit spuneau împotriva mea, zicând: „Nu zace, oare? Nu se va mai scula!“
    Chiar omul cu care eram în pace, în care am nădăjduit, care a mâncat pâinea mea, a ridicat împotriva mea călcâiul.

    Psalmii 40-41

    RăspundețiȘtergere